'Istek licence i zabrana daljeg unosa dokumenata

Calculus 12 bez najave saopštava da Vam je istekla licenca !

Istekla vam je licenca i dobili ste sledeću poruku: Vaša licenca nije uneta ili Vaša licenca je istekla (vidi sliku) (vidi sliku).Nije uneta licenca. Nema razloga za brigu i nervozu. Moram priznati, i meni se ovo dogodilo nekoliko puta. Šta sve može biti uzrok momentalnom isticanju licence? Moguća su četiri uzroka:

Učitaj sliku
Nije uneta licenca.

Prvi uzrok

Prvi uzrok može biti sasvim regularan. Pretpostavimo da ste instalirali Calculus 12 pre nekoliko nedelja i otpočeli unos početnih stanja i tekućih dokumenata, računajući da će Vam probni period od otprilike 30 dana biti sasvim dovoljan. Međutim, razni dokumenati su formirani na različite datume. Možda je sasvim regularno ta razlika nastala posle unosa samo jednog dokumenta sa datumom mlađim od 30 dana u odnosu na datum kada će Calculus 12 zatražiti unos serijskog broja (licence). Za posledicu imate momentalnu zabranu unosa posle prvog izlaska i pokušaja ponovnog ulaska u bilo koju aplikaciju paketa Calculus 12. Mesta za brigu o sudbini unetih podataka nema jer sve što ste uneli ostaje trajno u bazi podataka. Ostaje samo da pratite proceduru dobijanja ili zanavljanja licence i za par minuta će sve raditi kao što je i dotad radilo.

Period

Ukoliko ste napravili veliku vremensku pauzu od aktiviranja do početka unosa dokumenata u bazu podataka ovaj scenario je sasvim izvestan.

Pomoć

Pročitajte na koje sve načine možete dobiti licencu u lekciji: Produženje licence

Drugi uzrok

Drugi uzrok može biti neusaglašen sistemski datum vašeg računara sa tekućim datumom. Proverite sistemski datum Vašeg operativnog sistema i ukoliko se razlikuje od tekućeg podesite ga na ispravnu vrednost. Posle te intervencije, licenca će biti automatski odblokirana. U ovom slučaju nemate potrebe za produžavanjem licence.

Sistem

Ukoliko se neusaglašenos datuma ponavlja posle svakog uključivanja računara, proverite sistemski sat vašeg računara u BIOS-u i podesite ga na tekući datum. Ukoliko se i posle toga ponovi isto, pozovite ovlašćeni servis.

Treći uzrok

Prilikom unosa dokumenata, sasvim slučajno ste uneli datum van opsega važenja Vaše licence. Najčešće se unese neki datum iz budućnosti, obično je to greška za čitavu godinu. Calculus 12 neće odmah aktivirati zaštitu već će to uraditi prilikom vašeg sledećeg ulaska u bilo koju Calculus 12 aplikaciju. Priliko ponovnog ulaska dobijate poruku o isteku licence (vidi sliku) (vidi sliku), ali i savet da proverite datum dokumenta (navodi se njegov broj i datum) što će vam biti sasvim dovoljno da ga pronađete i vratite mu datum na ispravnu vrednost.Pogrešan datum dokumenta Ni u ovom slučaju nemate potrebe za produžavanjem licence.

Učitaj sliku
Pogrešan datum dokumenta.

Četvrti uzrok

Četvrti, i sasvim regularan uzrok isteka licence je kad ignorišete poruku da će licenca isteći za NN dana a onda na primer nekoliko dana odete na odmor i kad se vratite unesete dokument na tekući datum, pri tom zaboravivši na period za koji niste radili. Međutim, vreme važenja licence je teklo i za vreme pauze u radu. Prilikom sledećeg ulaska aktivira se zaštita a poruka o unetom dokumentu nosi današnji datum dokumenta (vidi sliku) (vidi sliku).Regularan istek licence. Sada više nemate kud i licenca se mora produžiti. Za produženje licence pratite uputstvo iz odeljka: Produženje licence.