B2B servisi - OPERACIJE 

B2B servisi - operacije

U bilo kojem prozoru osnovnih podataka, dokumenata ili pregleda, izborom opcije menija "Dokumenti" --> "B2B operacije" je u načelu moguće otvoriti prozor za izvršavanje operacija servisa, (vidi sliku) (vidi sliku)Prozor za izvršavanje operacija servisa.. Ovaj prozor je dostupan samo ako podaci iz osnovnog prozora imaju definisanu vezu sa barem jednim predmetom i operacijom nekog servisa, ako je taj servis, predmet servisa i tip dokumenta uključen u administratorskoj aplikaciji i ako tekući korisnik ima dozvoljen pristup.

Učitaj sliku
Prozor za izvršavanje operacija servisa.

Na sivoj liniji prikazan je naziv dostupnog servisa i nalog pod kojim se izvršavaju operacije (na osnovu tekućeg korisnika). Ispod toga, prikazani su dostupni predmeti servisa, a za svaki od njih dostupne operacije (plava dugmad). Ako koristite više B2B servisa koji obrađuju podatke iz osnovnog prozora, ovde će biti prikazani svi uključeni servisi sa svojim predmetima i operacijama.
Na vrhu prozora ispisan je broj selektovanih zapisa iz osnovnog prozora koji će biti obrađeni operacijom (npr. selektovane su tri fakture koje se šalju u servis).

Klikom na plavo dugme pokreće se željena operacija nad predmetom servisa. Program zatim prikazuje dijalog sa parametrima izabrane operacije u kojem možete da potvrdite izvršavanje ili odustanete.

Učitaj sliku
Izvršavanje operacija servisa.

Pojedine operacije imaju dodatne opcije pa je u tom slučaju ovaj dijalog proširen kao na sledećoj slici, tako da možete podesiti opcije za tekuće izvršenje operacije. Opcije se podešavaju samo na početku operacije i primenjuju na sve dokumente obuhvaćene tom operacijom. Podešene opcije se ne pamte automatski, ali dugmetom "Snimi opcije za iduće pozive iste operacije" možete da ih snimite za stalno. Objašnjenje za svaku opciju se nalazi u uputstvima za svaki konkretni B2B servis.

Učitaj sliku
Izvršavanje operacija servisa sa opcijama.

Napomena

U prozorima koji sadrže dokumente različitih tipova (npr. u KIF: faktura, avansni račun itd), kod pokretanja operacije morate selektovati samo dokumente jednog tipa. Nije moguće pokrenuti operaciju za seriju dokumenata iz više tipova, jer se na osnovu tipa dokumenta određuje predmet servisa i za njega dostupne operacije.

Pojedine operacije (npr. Poništi, Odbij, Storniraj itd) zahtevaju unos komentara (napomene) sa razlogom izvršenja operacije, pa će program u toku izvršavanja ove operacije za svaki pojedini dokument otvoriti dijalog sa poljem za unos komentara. Napomene pojedinih dokumenata (i poslatih i preuzetih) možete naknadno da pogledate u prozoru "B2B pregled dokumenata".


Po završetku izvršavanja operacije, u prozoru se prikazuje izveštaj o izvršenoj operaciji, (vidi sliku) (vidi sliku)Izveštaj o izvršenoj operaciji..

Učitaj sliku
Izveštaj o izvršenoj operaciji.

U panelu "Uspešno završeno" prikazuje se lista dokumenata nad kojima je uspešno izvršena operacija, a u panelu "Greške u obradi" lista neuspelih dokumenata sa opisima grešaka. Obe liste možete odštampati ili izvesti u datoteku odgovarajućim dugmetom. Ako servis koristi lokalne datoteke za razmenu, prikazan je i "Direktorijum operacije" koji sadrži navedene datoteke i kojeg možete odmah i otvoriti dugmetom sa folderom.

Liste dokumenata sa izvršenim operacijama i greškama u obradi možete i naknadno pogledati u prozoru "B2B pregled dokumenata".

B2B operacije iz prozora za štampu

Operacije koje zahtevaju istovremeno generisanje PDF datoteka obično se ne izvršavaju iz osnovnog prozora dokumenata, nego iz prozora za štampu dugmetom "Print u PDF + B2B servis", (vidi sliku) (vidi sliku). Ovako se npr. izvršava operacija slanja faktura u servis "Moj-eRačun".

Klikom na ovo dugme, ako je dostupna samo jedna operacija jednog predmeta jednog servisa, ona se odmah pokreće. Ako je dostupno više operacija, predmeta i/ili servisa, otvara se prozor "Operacije B2B servisa", odakle se pokreće željena operacija. Po završetku kreiranja PDF dokumenata i izvršavanja operacije, otvara se prozor "Operacije B2B servisa" sa izveštajem o izvršenoj operaciji.

Lokalni direktorijumi i datoteke po završetku operacije

U izveštaju o izvršenoj operaciji, ako servis koristi lokalne datoteke, prikazan je osnovni direktorijum sa tim datotekama. Struktura poddirektorijuma se razlikuje, zavisno od konkretnog servisa, predmeta, operacije i podešavanja u administratorskoj aplikaciji.

Navešćemo kao primer slanje faktura u servis "Moj-eRačun", gde bi osnovni direktorijum bio:
\IzlazniRacun\Posalji

Za uspešno poslate fakture XML datoteke se nalaze u poddirektorijumu "Zavrseno". Kreirane PDF datoteke, koje se koriste kao prilozi unutar XML datoteka, nalaze se u posebnom poddirektorijumu "Zavrseno\PDF".
Za neuspešno poslate fakture XML datoteke se nalaze u poddirektorijumu "Neuspelo". Kreirane PDF datoteke, koje se koriste kao prilozi unutar XML datoteka, nalaze se u posebnom poddirektorijumu "Neuspelo\PDF".